Romania si celelelalte tari ale lumii s-au confruntat recent cu o criza financiara de amploare care din pacate a reusit sa duca la disparitia multor firme si la naruiarea multor vise. Efectele acelei recesiuni se simt chiar si astazi pentru multe firme de pe glob.
Conform specialistilor citati de Business Insider, trebuie sa te pregatesti asa incat sa poti supravietui in perioade de recesiune financiara.
Cu cativa ani in urma, miliarde de dolari au fost irosite, iar vanzarile si afacerile micilor intreprinzatori au scazut dramatic. Biroul de Analiza Economica al SUA a prezentat estimari privind evolutia PIB-ului acestei tari. Rezulta ca economia Americii s-a diminuat cu o rata anuala de 2,9%, iar prima parte a anului trecut a fost cea mai neagra perioada din momentul izbucnirii crizei economice.
Specialistii in domeniul economic sustin ca recesiunea financiara presupune doua trimestre consecutive de crestere negativa a PIB-ului, insa din punct de vedere istoric, criza survine o data la zece ani.
Anteprenorii trebuie sa fie precauti si sa se pregateasca din timp pentru astfel de evenimente nefericite. Expertii va recomanda o concentrare asupra profitului si sa nu puneti prea mare baza pe cresterea afacerii voastre. Daca veti ajunge sa sacrificati un potential profit in fata cresterii companiei, pot sa apara multe probleme, mai ales in cazul in care vanzarile stau prost.
Statisticile ne arata ca nenumarate firme intra in faliment ca urmare a lipsei banilor, de aceea trebuie sa fiti foarte realisti si sa luati masuri daca aveti tot mai putini bani la sfarsitul lunii. Trebuie sa va bazati mai mult pe colectarea platilor de la clienti si sa pastrati o ordine financiara cat mai fireasca.
In cazul in care veti ajunge sa diminuati costurile, este bine sa va asigurati ca veti pastra aproape cei mai buni angajati, cei care sunt capabili sa-i suplineasca pe cei care datorita imprejurarilor nefavorabile au fost nevoiti sa plece din firma.
Un alt aspect foarte important este sa incerci sa stai departe de credite. Multe institutii bancare isi doresc sa acorde credite firmelor care pot sa aiba profit, insa in cazul in care afacerea ta nu dispune de bani pentru cel putin o jumatate de an in banca, nu trebuie sa apelati la niciun fel de credit.
Chestionati-va clientii daca nu cumva ar dori sa obtina alte produse la preturi mai bune, care sa le inlocuiasca pe cele actuale! Ganditi-va ca in perioadele de recesiune, preturile dicteaza profitul.
Incercati sa aflati detalii daca nu cumva oamenii ar fi dispusi sa achite mai mult pentru viitoarea generatie a unui produs.